Nasz człowiek na Malcie czyli FELTOM 2015

Valetta - Salwa HonorowaW ubiegłym tygodniu (9-13 marca 2015) odbyły się na Malcie doroczne warsztaty szkół językowych i agencji wyjazdów językowych. W tym roku wzięło w nich udział 29 szkół maltańskich (20 szkół członkowskich FELTOM, pozostałe w trakcie procesu akredytacji), 43 agentów z 20 różnych krajów oraz 13 wystawców.

W porównaniu do innych wydarzeń tego typu, to jedne z najmniejszych warsztatów w naszej branży. Jednak, jak mówią, to nie rozmiar jest najważniejszy! Tegoroczne spotkanie było według wszystkich uczestników jednym z najlepszych warsztatów FELTOM w historii. A dzięki temu, że nie było nas aż tak wiele, mogliśmy wszyscy porozmawiać ze sobą i poznać się lepiej.

Wydarzenie zorganizowane zostało w sposób bardzo profesjonalny. Każda ze stron uczestniczących mogła w pełni wykorzystać dwa warsztatowe dni na tak ważne w naszej działalności wymiany doświadczeń oraz osobiste poznanie ludzi i miejsc. Dodatkowo, wyprawa na Gozo i wydarzenia towarzyszące warsztatom (kolacje, imprezy, a nawet… wizyta w maltańskim Akwarium!) w miły sposób sprzyjały integracji.

Hotel Radisson Golden SandsTym razem warsztaty odbyły się w hotelu Radisson Golden Sands w Golden Bay. Już samo to miejsce należy do najbardziej atrakcyjnych na wyspie: duża zatoka z jedną z najpiękniejszych piaszczystych plaż, otoczona stromymi, skalistymi zboczami (co zwłaszcza w wietrzne dni –jak podczas tych warsztatów – robi wyjątkowe wrażenie!). Pierwszy dzień spędziliśmy na siostrzanej wyspie Malty, Gozo. Odwiedziliśmy najpiękniejsze miejsca wyspy oraz dwie szkoły językowe (jedyne na Gozo). Zachwyciły nas tutejsze krajobrazy, urzekli wspaniali mieszkańcy oraz… zadziwiła tak bujna o tej porze roku roślinność (w pozostałych miesiącach na archipelagu dominują żółte i brązowe barwy). Wieczorem wszyscy – zarówno przedstawiciele szkół, jak i agenci – spotkali się na uroczystym otwarciu konferencji. W miłej atmosferze, przy winie i przekąskach, mogliśmy się poznać (oraz spotkać z dawno niewidzianymi przyjaciółmi) i porozmawiać jeszcze przed rozpoczęciem spotkań biznesowych.

Spotkania warsztatowe rozpoczęły się w środę rano, w typowej dla tego rodzaju wydarzeń aranżacji. Jednak tym, co wyróżnia warsztaty FELTOM jest fakt, że spotkania odbywają się tylko przez pierwszą część dnia. Po południu agenci odwiedzają szkoły maltańskie, poznają ich pracowników, oglądają sale lekcyjne i okolice. Dzięki temu na porannych spotkaniach można było sprawnie przedyskutować najważniejsze aspekty naszej współpracy ze szkołami, a po południu zdobyć więcej informacji i, co najważniejsze, poznać szkołę „od wewnątrz” i poczuć się tak, jak przyjeżdżający do niej studenci - czyli doświadczyć wspaniałej śródziemnomorskiej gościnności!

Love Monument - Spinola Bay, St. JuliansByły to czwarte i największe warsztaty FELTOM na Malcie. Za każdym razem wydarzenie staje się bardziej dynamiczne i efektywne dla szkół, agentów, wystawców – dla wszystkich zaangażowanych w nie osób. Dla wszystkich z nas jednym z największych plusów była możliwość wyboru partnera spośród najlepszych (szkoły z gwarancją jakości FELTOM oraz sprawdzone agencje, doświadczone i przestrzegające etyki zawodowej); szkoły chwaliły duże zróżnicowanie narodowości wśród agentów, a agenci - szybkość i efektywność komunikacji z maltańskimi szkołami.

Uczestniczenie w warsztatach takich jak FELTOM to dla nas kluczowy sposób na zagwarantowanie rzetelności usług. My, „Mały Rynek Językowy”, współpracujemy z maltańskimi szkołami od 1996 roku. Rozwijamy naszą ofertę przede wszystkim w oparciu o rzeczywiste doświadczenia: regularnie odwiedzamy nasze szkoły partnerskie, poznajemy też nowe szkoły oraz nawiązujemy nowe współprace i przyjaźnie. Po tych warsztatach dołożymy wszelkich starań, by Malta stała się jednym z najpopularniejszych celów podróży językowych wśród polskich słuchaczy!